Boření mýtu Anny Andersson (část 8.)

9. ledna 2010 v 18:34 | Ally |  Podvodníci
Anna neuměla polsky, a Francizska ano

Jednou z nejzajímavějších věcí na Annině případu jsou její jazykové schopnosti, na nichž nejsou schopni se shodnout ani její nejzarytější přívrženci. Takže jak to vlastně bylo.....?

Když se Anna poprvé objevila jako "Slečna Neznámá", hovořila pouze německy, a to velmi dobře, ačkoliv ne spisovně, a její projev nebyl příliš na výši. Byl to však rozhodně jazyk, který si ke komunikaci sama vybrala. Olga Alexandrovna a Felix Jusupov potvrdili, že s ní hovořili všemi čtyřmi jazyky, které Anastázie mohla znát - rusky, anglicky, francouzsky a německy, ovšem ona reagovala pouze na němčinu a nevypadalo to, že by rozuměla těm ostatním. Olga, která chtěla dát Anně šanci, uznala, že po několika letech strávených v Německu by se Anastázie jistě dobře naučila zdejší jazyk, nicméně také věděla, že v carské rodině se němčina nikdy nepoužívala.

Jsou tací, kteří tvrdí, že Anastázie němčinu dobře znala od dětství, jelikož její matka byla Němka. Jenže i Alexandra preferovala angličtinu (a k dcerám jinak ani nehovořila), tento jazyk používal v rodinném kruhu i Nikolaj a chůvy velkokněžen byly Angličanky a Rusky. I němečtí příbuzní jako císař Vilém s carem mluvil anglicky! To vše jistě nemohlo nahradit několik lekcí němčiny měsíčně, kterých se děvčatům dostalo. Teprve v Tobolsku na sklonku roku 1917 se dívky začínají učit němčinu, spíš z nudy než z vážného zájmu. Annini podpůrci často tvrdí, že Alexandra s děvčaty hovořila německy, vychází přitom z výpovědi jednoho ze strážných. Původní výpověď je v ruštině - a není pravděpodobné, že by tento strážný sám znal jakýkoliv jiný jazyk, snadno si tedy mohl splést angličtinu s němčinou, koneckonců jde o dva příbuzné jazyky.

Rusky ovšem Anna nikdy nepromluvila ani slovo. Omlouvala se tím, že to byl "poslední jazyk, který jsme slyšeli v tom domě", a její podpůrci často tvrdili, že hovořila rusky ve spánku. Jenže to se těžko dokazuje, že? Je spíše pravděpodobné, že Anna ve spaní mluvila polským nářečím, které jako Němka z hranic s Polskem zřejmě znala, ovšem nezasvěcení to považovali za ruštinu.

Žádnou výmluvu si ovšem nemohla vymyslet pro angličtinu, jazyk, kterým na velkokněžny mluvila matka. Anna se tedy anglicky rozmluvila - ale až po dlouhých měsících a se značnými obtížemi. "Nebyla to angličtina člověka, který jí mluví od dětství," prohlásil Michael Thornton, který Annu potkal v roce 1960 (tedy bezmála čtyřicet let poté, co měla možnost se jazyk naučit). "Její přízvuk byl německý, struktura vět německá a gramatika beznadějná."


Když se zaposloucháte do nahrávek Andersonové, není zde žádná stopa po dívce, která byla vychována v prvotřídní angličtině s přízvukem vlastnímu vyšším vrstvám. Annina angličtina byla neohrabaná, tvrdá a i po mnoha letech žití v Americe s ní očividně měla problémy. Většinou za ni hovořil její manžel. A ten, kdo velkokněžny angličtinu celé roky učil - Sydney Gibbes, prohlásil bez milosti: "Jestli tohle je Anastázie, pak já jsem Číňan!"

Nakonec nejcennější informaci nám podává Dmitrij Leuchtenberg, syn jednoho z Anniných podpůrců: "Když paní Čajkovská přijela na Seeon, nemluvila ani nerozuměla rusky, neuměla ani nerozuměla anglicky, vyjma toho, co se naučila z lekcí v Luganu a Obersdorfu než přišla, nerozumněla ani nemluvila francouzsky. Mluvila jen německy se severním přízvukem..." Takže je jasné, že Anninu neznalost jazyka se někdo rychle snažil zamaskovat - ale úspěšný v tom nebyl...

Anna měla na těle stejné jizvy jako Anastázie
To zní zajímavě - a opět zcela nerealisticky, už jen proto, že nikdo nemůže tvrdit, jaká zranění přesně Anastázie při popravě utrpěla. Nedá se to dokázat. Máme sice výpovědi vrahů, ovšem z nich se nic přesného v tomto ohledu vyčíst nedá. Anna rozhodně měla po těle četné jizvy ze starých zranění. A jelikož víme, že byla Francizska, víme, že za války pracovala ve zbrojním závodě, a byla jednou z obětí výbuchu v továrně. Tak tedy přišla k oněm jizvám, které její zastánci vydávali za stopy po bajonetech bolševických popravčích.

Carská rodina věděla pravdu, ale odmítli Annu kvůli penězům.
Jeden z vnuků velkokněžny Xenie se údajně nechal slyšet: "Vždycky jsme věděli, že je to ona." Toto tvrzení je sprostá lež. Byl to právě jeden z Xeniiných vnuků, Rostislav, kdo rezolutně prohlásil: "Nikdy jsem neměl ani stín pochybnosti. Můj otec s Anastázií vyrostl, a tato žena ho nikdy nechtěla vidět." Vyhýbala se těm, kdo by ji mohli nadobro odhalit a dovolávala se těch, kteří mohli být přinejlepším na pochybách.

Jak si můžeme být jistí, že vzorek testovaný na DNA je Annin? ¨
Byli to právě zastánci paní Andersonové, kdo si vyžádal, aby bylo její slepé střevo po vyjmutí z jejího těla uchováno právě pro případné testování. A byli to opět oni, kdo po Annině smrti tento vzorek chtěli nechat prozkoumat. Dalším, kdo se zúčastnil byl Petr Kurth, spisovatel a vášnivý Annin obránce, který poskytl k testování pramen vlasů, které mu Anna věnovala. Dnes popírá jejich pravost, jelikož výsledky se neshodují s jeho přesvědčením....
 

2 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 Adéla Adéla | Web | 9. ledna 2010 v 19:30 | Reagovat

máš velmi krásný blog!!

2 Ally Ally | 9. ledna 2010 v 19:47 | Reagovat

[1]: Děkuji!

3 wox24 wox24 | 9. ledna 2010 v 21:01 | Reagovat

Čítala som, že dva Annine vzorky sa medzi sebou nezhodovali. Nevieš, čo je na tom pravdy?

Ako som už písala, ďalším "neodškriepiteľným" svedectvom bolo potvrdenie autencitity písma Anny Andersson pani Beckerovou, ktorá, medzi iným, "potvrdila" pravosť denníkov Anny Frankovej. Pritom výskumom atramentu sa zistilo, že dotyčný druh pera sa začal vyrábať až po druhej svetovej vojne.

4 wox24 wox24 | 9. ledna 2010 v 21:09 | Reagovat

Je síce pravda, že guľôčkové pero bolo vynájdené skôr, ale dotyčný tip atramentu až neskôr.

Toľko k Minne Beckerovej.

5 Ally Ally | 9. ledna 2010 v 21:13 | Reagovat

[3]: Ano, je pravda, že vzorky se neshodovaly - a vlasy, které Kurth poskytl zřejmě opravdu nebyly Anniny. Vzorek slepého střeva se shodoval s rodinou Schanskowských.

Co se týče Anniných deníků.... moc do toho nevidím, ale porovnávání Anderosové písma se uskutečnilo někdy před válkou, a zkoumání deníků Frankové znovu v osmdesátých letech. Tohle jsem k tomu našla: With Otto Frank's death in 1980, the original diary, including letters and loose sheets, were willed to the Dutch Institute for War Documentation, who commissioned a forensic study of the diary through the Netherlands Ministry of Justice in 1986. They examined the handwriting against known examples and found that they matched, and determined that the paper, glue and ink were readily available during the time the diary was said to have been written. Their final determination was that the diary is authentic, and their findings were published in what has become known as the "Critical Edition" of the diary. On 23 March 1990, the Hamburg Regional Court confirmed its authenticity.

6 wox24 wox24 | 9. ledna 2010 v 21:18 | Reagovat

BKA (Bundeskriminalamt), čo je inštitúcia v Nemecku zodpovedná americkej FBI, urobila v r. 1980 vlastný výskum, ktorý zistil, že časť denníka Anny Frankovej je napísana tipom atramentu, ktorý bol vynájdený až v r. 1951.
Po nemecky: "Ein Teil des Tagebuches ist mit einer Kugelschreiberfarbe geschrieben, die es erst seit 1951 gibt, also sechs Jahre nach dem Tod des Mädchens."

7 wox24 wox24 | 9. ledna 2010 v 21:20 | Reagovat

Týmito príspevkami som chcela poukázať na "dôveryhodnosť" dotyčnej grafologičky, o ktorej si písala tu: http://otma.blog.cz/0908/anna-andersson-nejslavnejsi-anastazie, nič viac.

8 Ally Ally | 9. ledna 2010 v 22:46 | Reagovat

Já vím :) Jen si nejsem jistá tím deníkem... ale tím se naštěstí můj blog nezabývá, tak mne to nemusí trápit.

9 wox24 wox24 | 9. ledna 2010 v 23:41 | Reagovat

Len tak na okraj, budú ešte pokračovania o Anne Andersson a ďalších podvodníkoch?

10 Ally Ally | 10. ledna 2010 v 10:27 | Reagovat

[9]: Ano. K Anně ještě něco mám, a pak se vrhnu i na další pomatence.

11 wox24 wox24 | 11. ledna 2010 v 13:52 | Reagovat

Ani nie tak pomätencov, ako skôr prospechárov.
Zaujímala by ma jedna vec. Dajme tomu, že by banky boli ochotné vyplatiť cárske imanie. Skutočne si tzv. Anastázia myslela, že jej Romanovci niečo dajú?

12 Ally Ally | 11. ledna 2010 v 15:48 | Reagovat

Očividně ano. Jenže v zahraničí žádné velké majetky carská rodina neměla.

13 wox24 wox24 | 15. ledna 2010 v 19:35 | Reagovat

Ruský rubeľ mal v tých dobách vysokú hodnotu, bol druhou najtvrdšou menou sveta, hneď po americkom dolári. Okrem toho je otázne, ako mali Romanovci poskrývané peniaze (aj terajší boháči sú podľa známych účtov pre finančné úrady mnohokrát "chudáci") ;)

14 Ally Ally | Web | 19. ledna 2010 v 12:46 | Reagovat

Žádné velké majetky Romanovci v zahraničí neměli. Jinak by sotva carevna a její dcery žily z milosti příbzných a prodeje svých zbylých šperků... Docela hezky o tom píše Olga Alexandrovna... Asi z toho někdy udělám článek :)

15 wox24 wox24 | 30. ledna 2010 v 19:35 | Reagovat

Mám na mysli cára. Peniaze jeho a  jeho detí nemohli zdediť iní Romanovci, ktorí neboli určení ako dediči.

16 wox24 wox24 | 30. ledna 2010 v 20:10 | Reagovat

Budú materiály o "vedeckom" skúmaní uší? Mne sa uši moc podbné nezdali. Ale ja nie som vedec. ;)

17 wox24 wox24 | 30. ledna 2010 v 21:06 | Reagovat

Prepáč Ally, už si o tom písala.

18 Ally Ally | Web | 30. ledna 2010 v 22:13 | Reagovat

[17]: Vpořádku :) Namá cenu se "ušima" moc zabývat, protože máme jen několik fotografií a je to celé nesmysl....

Co se týče Nikolaje, dostal od státu na začátku roku určitý obnos, s nímž pak měl hospodařit - živil z něj svou domácnost a všechno možné.... a jak píše Olga Alexandrovna: "V porovnání s americkými magnáty byl můj bratr chudák."

Olga také píše, že soukromý majetek Nikolajových dětí před rokem 1914 byl asi 100 000 000 rublů, ovšem ministr zahraničí proti carově vůli investoval tyto peníze do německých akcií... Když se ho na to car rozhořčeně ptal, ministr ho ujišťoval, že tam jsou peníze v bezpečí...... Hmmmmm...

19 wox24 wox24 | 1. února 2010 v 20:56 | Reagovat

Čítala som zaujímavú informáciu ohľadom porovnávania Anny Anderson a Anastázie.

V r. 1970  policajná expertíza uší  našla podobnosť medzi ušami Anny Anderson a Anastázie.

V r. 1977 známy nemecký súdny expert Dr. Moritz Furtmeyer, pracujúc s fotkami Anny Andesron a Anastázie, potvrdil, že by Anna Anderson mohla byť Anastáziou.

V r. 2004 vyšiel v Annals of Human Biology článok, ktorý spochybnil testy, vykonané v r. 1991.

Osobne si myslím, že Anna nebola Anastázia. Toto uvádzam, ako zaujímavosť.

20 Ally Ally | Web | 1. února 2010 v 22:47 | Reagovat

Osobně vím, že porovnávání uší je nesmysl - jelikož se použily fotografie dvou velkokněžen :)

21 wox24 wox24 | 2. února 2010 v 3:34 | Reagovat

Neviem, či je to práve tento prípad, ale ak boli skutočne porovnávané pravé uši Anny a Anastázie, autor dotyčnej správy musel vynaložiť dostatočnú fantáziu. Len posadenie, veľkosť a tvar časti ucha (tam kde ušnica ústi do zvukovodu), je úplne iné. Pritom mi nie je známe, žeby Anna mala nejaké deformácie pravého ucha (porovnáva sa vždy pravé, ľavé iba v prípade veľkého rozdielu s pravým).

22 louis vuitton uk louis vuitton uk | E-mail | Web | 7. dubna 2012 v 8:01 | Reagovat

outavě napsané články,kupa informací o Romanovcích co jsem nikde jinde česky nenašla.prostě jedním slovem: výborné!

23 coach outlet online coach outlet online | E-mail | Web | 7. dubna 2012 v 8:01 | Reagovat

utavě napsané články,kupa informací o Romanovcích co jsem nikde jinde česky nenašla.prostě jedním slovem: výborné!

24 [coach outlet] [coach outlet] | E-mail | Web | 7. dubna 2012 v 8:01 | Reagovat

blog je krasny potrebovala som o Otma nieco vediet do skoly a hned som to nasla na tvojom blogu

25 coach factory outlet coach factory outlet | E-mail | Web | 7. dubna 2012 v 8:01 | Reagovat

a som si prave zacala pripravovat svoj a chcem sa opytat ci by si mi prosim nemohla pomoct s designom?

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama
TOPlist